Fra pikerom til kontor – del 1

Påsken er overstått og jeg er omtrent helt ferdig med oppussingen av rommet. Rommet er gått fra å ha teppe på gulvet og en søt, men ødelagt tapet på veggene til å ha malt strie på veggene, nye lister og et pent gulv.

Å ta av tapet er noe som er slitsomt og tar lang tid. Heldigvis hadde jeg fått låne en damp-greie fra ei venninne som gjorde at det bakerste laget av tapeten – den delen med alt limet, ble noe lettere å fjerne. Det var styrete, men likevel forholdsvis greit. Det som nesten var mest irriterende under denne delen var å måtte samle opp alle smådelene det ble av den avrevne tapeten. Det fyllte en hel søplesekk når vi var ferdige. Teppet ble også fjernet, og så var det klart for neste trinn.

Tapetsering. Faren min er ikke ekspert, men jeg syns han klarte seg strålende! Spesielt med tanke på at det kun var en lengde på hele rommet som ikke måtte modereres på noe vis. Alle de andre tapetlengdene måtte tilpasses, enten vindu, dør eller skråtak.

Derfor ble det ganske sent den dagen før vi ble ferdige med å lime på all tapeten.

Vi startet dagen i 11-tiden, og var ikke ferdige før rundt kl 20 den kvelden. Mens pappa og jeg styret så mye vi kunne med rommet, tok mamma hovedansvaret for å lage mat og bære ut ting i bilen. Det var ikke lite hun tok ut i bilen; en seng med fire små skuffer og en stor sengeskuff, og et stort skap. Alt dette måtte selvfølgelig demonteres og deles opp for å få plass i bilen, så det ble det også brukt mye tid på.

Dagen etter malte jeg vegger (noe som tok overraskende lang tid – spesielt første strøket…).

#oppussing #maling #teppe

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg