Januarlesing

Januar har vært en litt rar lesemåned for meg. Eller, ikke så veldig ulike de forrige månedene, heller ulike sånn jeg var for noen år tilbake. Noe som jeg tenker er helt naturlig. De fleste av oss endrer oss jo litt etter litt, ofte så lite av gangen at vi ikke engang legger merke til det selv. Andre ganger er endringene litt mer drastiske.

Det siste året har jeg sett stadig mer på YouTube og ulike folk jeg følger der. Jeg har også lest mer blogger de siste årene enn jeg sikkert nesten har gjort resten av livet til sammen. Ganske naturlig; jeg vokste tross alt opp uten internett når jeg var liten. Noe som er en rar tanke nå siden jeg føler jeg er avhenging av internett og alt en kan finne der. Føler du også at du er avhengig av internett til tider?

Bøker, og da spesielt romaner, har jeg lest masse av hele livet. Det er noe jeg fremdeles gjør, men i mye mindre grad det siste året enn hva jeg har gjort før. På den annen side leser jeg nå stadig mer faglitteratur på ulike områder – og det er så mye spennende og interessant som finnes!

Jeg visste jeg hadde lest mindre enn det jeg ofte gjør i januar, men ble likevel overrasket over resultatet.

I januar leste jeg to romaner og litt i en fagbok. Det var det. Heldigvis var det to romaner jeg likte veldig godt, så det var et pluss.

Leste du noe du likte i januar?

#bøker #boktips #bokanbefaling #bok #spenning #fantasy #lesing #lesetips

6 kommentarer
    1. spennende og interessant lesning, hvis du er glad i å lese bøker, så vil jeg anbefale deg å anskaffe kindle som er et elektronisk lesebrett hvor du kan lese bøker, blogger og andre tidskrifter istedenfor å måtte dra ut på butikken og kjøpe og ta opp plass i en sikkert ellers overfylt leilighet…
      jeg vil anbefale kindle på det sterkeste hvis du er glad i å lese bøker
      jeg har skrevet om det på bloggen min. ta gjerne en titt
      Kan du vær så snill ta en tur innom min blogg? Legge igjen en kommentar?

    2. Joachim Hovland Vik: Jeg har brukt ebokbib-appen, men jeg er en som foretrekker å lese på papir når det gjelder bøker. På det området er jeg av den gamle skolen som syns det er noe eget med å holde en papirbok, men hver sin smak 🙂 (flesteparten av bøkene låner jeg dessuten på biblioteket, så det tar hverken plass eller særlig med penger)

    3. januar ble en meget bokrik måned for mitt vedkommende… Mye grunnet sykdom. Lese følgende:
      1. Skråninga, Carl Frode Tiller
      2. The Next Mrs Parrish, Liv Constantine
      3. The Marrige Lie, Kimberly Belle
      4. ‎copycat, Alex Blake
      5. ‎skitten poesi
      6. ‎ I see you, Clare Mackintosh
      7. ‎summer at the lake, Erica James
      8. ‎Bak lukkede dører
      9. ‎ after anna, Alex Lake
      10. ‎ Kafka On the Shore, Haruki Murakami
      11. ‎ on a beautiful day, Lucy Diamond
      12. ‎Stoner, John Williams
      13. ‎Local Girl Missing, Claire Douglas
      14. ‎Sleeping Giant (#1) ,
      15. ‎miniaryrmakeren, Jessie Burton 🎥
      16. ‎The Blackhouse, Peter May
      17. ‎waking gods (#2)
      18. ‎still me, jojo moyes

    4. Mh: Wow! Dette er virkelig en helt vill menge med bøker på en måned; superimponert! Ser det er et par har jeg gjerne skulle lest, men føler at tiden ikke helt strekker til. Har du en bok du likte best av dem? (og hvorfor?)

    5. Har vært sjuk store deler av måneden og dermed hatt mer enn nok tid til å lese … 🙂
      Vanskelig å velge ut én … men de absolutt beste av disse som jeg kommer til å huske i lang tid (tror jeg) er:
      Skråninga
      I see you
      Kafka on the Shore
      Stoner
      Miniatyrmakeren
      The Themis Files (#1: Sleeping giants og #2Waking gods)
      Så hva du eventuelt velger av disse bør kanskje avhenge av hvilke humør du er i? Merker i alle fall det selv at humøret har mye å si for hvordan jeg opplever en bok
      Skrev nylig litt om disse på bloggen min så du kan jo eventuelt se der =)
      https://wordpress.com/post/spraakraadblaagg.wordpress.com/264

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg