Klesskap del 1

Pappa og jeg var på IKEA og handlet. Så nå ligger alt klart, men det er mye som må gjøres før skapene kan bygges og settes der de skal være.


Dermed var det fullt i stuen min. Heldigvis har jeg ferie for tiden, så jeg har tid til å ordne det som skal ordnes. Alt skjer bare litt av gangen så jeg vet jeg har nok energi hele dagen uten å føle meg som en zombie på slutten av dagen.

Jeg visste jeg skulle male veggen bak der det forrige skapet hadde stått; det hadde ikke bakplate i så jeg visste at det var tapet som ikke var malt. Regner med at jeg i alle fall trenger to strøk (kanskje tre? – den som venter får se).

Må si jeg ble ganske overrasket når vi fjernet det gamle skapet. Det er tydelig at skapet har vært der først, og så har de lagt gulv. I seg selv kanskje ikke det største problemet, men utfordringen er at det nye skapet er litt mindre. Så da får jeg en utfordring i forhold til hvordan jeg skal gjøre det. Å legge nytt gulv på hele soverommet føler jeg ikke at er et reellt alternativ. Heldigvis har jeg en far som er god på praktiske løsninger, så han har lovet at han skal hjelpe meg å se på hvordan jeg skal få ordnet det så det blir bra.

Samme greia med å gjøre noe rundt skapet var gjort i gangen, der var det teppet som var lagt rundt skapet. Planen var etterhvert å fjerne teppet og legge laminat, men jeg hadde ikke tenkt til å gjøre det i sommer. Utfordringen her er den samme som på soverommet; det nye skapet er noe mindre enn det forrige.

Oppussing er ikke noe jeg har gjort noe særlig av, men jeg regnet med at det kom til å bli en del jobb. Nå har jeg fått lærdommen at all oppussing er mer jobb enn det det ser ut til ved første øyekast. Så jeg har lært en viktig lekse. Uansett hvor mye jobb jeg først tenker at det er, er det mest sannsynlig mer. Godt å vite til neste gang. Fordelen er at jeg lærer det nå hvor jeg har en far som fremdeles har kapasitet til å hjelpe meg med ting og forklare hvordan jeg skal gjøre ting så det blir bra.

#oppussing #klesskap #soverom #gang

2 kommentarer
    1. Ryddefeber: Takk. Har en innstilling på at dette er lærerikt siden jeg ikke har gjort det før. Gleder meg veldig til å se ferdig resultat.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg