Rydde klesskapet del 1

I dag startet jeg! (endelig…) Jeg har begynt å rydde klesskapet mitt; noe jeg skulle ha gjort lenge. Kan like godt innrømme det med en gang, hovedgrunnen til at jeg nå har begynt å rydde klesskapet er fordi hyllene faller ned fordi det begynner å bli litt dårlig. Dermed har jeg behov for et nytt klesskap. Det nye klesskapet kommer til å bli noe mindre. Grunnen til det er at jeg ønsker å kunne åpne soveromsdøren helt, noe som ikke er mulig med dagens størrelse på klesskapet.

Lenge har jeg vært usikker på hvordan jeg skulle gripe det ann det å rydde klesskapet, det føltes lenge som en helt uoverkommelig jobb.

Noe av det jeg har hatt i klesskapet har jeg hatt i mange år, og noe av det er det flere år siden jeg har brukt. Hvorfor jeg ikke har kvittet meg med det før kan en jo lure på, men jeg har vært en samler hele livet. Heldigvis virker det til å fjerne seg sakte men sikkert fra meg. Den siste tiden har det stadig blitt enklere å kvitte seg med ting (selv om det går ekstremt sakte likevel).

Første, ikke raskeste gjennomgang av klesskapet er nå fullført. Jeg ble nemlig enig med meg selv at jeg skulle kvitte meg med at som ikke passet lenger, så prøvetiden ble litt lang (les: er blitt for lite/jeg er blitt for stor/klærne har krympet i klesskapet). Noen av tingene er tyngre å kvitte seg med enn andre, blant annet et par av kjolene mine. Spesielt den lilla, bare brukt et par ganger, så nesten helt ny… En svart kjole jeg har brukt ekstremt mye, men som nå dessverre ikke passer lenger, men som jeg har knyttet utrolig mange fine minner med.

Innser det nå at grunnen til at noen av klærne føles vanskelig å kvitte seg med er rett og slett sentimentalitet. En del av disse klærne er knyttet til generelle gode opplevelser eller spesifikke gode hendelser som gjør at jeg kan se på klærne og huske disse minnene.

Rydder du klesskapet ditt ofte? Har du noen gode tips til meg?

1 kommentar
    1. Hello! Would you mind if I share your blog with my twitter group?
      There’s a lot of people that I think would really
      appreciate your content. Please let me know. Cheers

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg