Påskefri og hage

Sol, påskefri og late dager. Eller, ikke lateste dagen i dag. Har klippet hekker og luket rundt den ene hekken. Brukte flere timer og fylte en søplesekk. Utrolig hvor mye det egentlig er plass til i en søplesekk. Koste meg ute i det fine været mens jeg holdt på.

Jeg tenkte jeg skulle være flink og stoppe før armene ble helt dovne av hekk-klipping, men jeg glemte å tenke på ryggen. Den er nemlig ikke noe glad i at jeg sitter fremoverbøyd i over en time for å luke ved hekken, så nå straffer den meg ved å verke. Om jeg jobber for lenge med å klippe hekken pleier armene og hendene mine å dovne bort fordi de heller ikke er vant til å klippe hekk. Jeg har ikke elektrisk hekkesaks, så jeg klipper med vanlig hekkesaks og det er slitsomt. Spesielt på starten av våren når kroppen ikke har vendt seg til det arbeidet igjen enda.

Det er jo noe av grunnen til at jeg bare jobbet et par timer ute. Jeg er generelt glad i tujahekkene mine, bortsett fra når jeg må klippe dem. Det er mye jobb. Resten av hagen tar også mye tid i starten av våren, men jeg liker å holde på med det så det er ikke noe problem. Eneste som er litt kjipt er jo selvfølgelig at i starten syns det ikke at jeg har gjort noe.

Om jeg gjør litt hver dag pleier ikke kroppen å bli så hissig, og så kan jeg se forskjellen når det har gått noen dager. Heldigvis var jeg lur nok til å jobbe i hagen tidligere i dag, for nå styrtregner det ute.

Kanskje jeg skal finne frem noen påskekyllinger og annen påskepynt for å lysne opp litt ekstra inne nå. Lager faktisk litt påskemateriale mens jeg ser på serier om dagen.


Gulfargen kommer absolutt ikke frem på bildet, men det er en veldig fin og dus gulfarge. Må bare feste litt tråder og presse dem så er de klare til å pynte opp hjemme hos meg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg