Skryt på jobb

//reklamelinker

Jeg snakker stadig om jobb, men det er jo fordi jeg tilbringer mye tid der. Jeg har hyggelige kollegaer, mange arbeidsoppgaver jeg liker og det er mange bra folk som kommer innom biblioteket.

Som de fleste andre syns jeg det er både hyggelig og litt småflaut noen ganger å få skryt. I dagens samfunn skal en vel kanskje helst ikke si det, men noen ganger fortjener jeg skryt. Kan det kalles å være selvgod? Uansett, jeg fikk skryt på jobb i dag av flere ulike personer. Jeg sier selvfølgelig tusen takk og føler meg både litt snål og beæret på samme tid.

   

Dagens skryt fikk jeg fordi jeg hadde dagens litteraturhalvtime; det er en halvtime hvor en ansatt på biblioteket (i dag var det jeg) anbefaler en bok ved å fortelle litt om den og lese litt fra den. Dette er tredje gangen jeg gjorde det. Første gang følte jeg det gikk bra (Havet i enden av veien av Neil Gaiman), andre gangen klarte jeg ikke helt å formidle hvorfor jeg elsket boka jeg snakket om (Fordi overlevelse ikke er nok av Emily St. John Mandel), men denne gangen følte jeg at det ble en stor hit. Jeg fikk skryt både for hvordan jeg leste, og det var flere som ønsket å lese boka. Boka jeg snakket om og leste fra var Leserne i Broken Wheel anbefaler av Katarina Bivald. Det er spesielt en scene i den boka jeg bare elsker. Det kan nok ha en sammenheng med at jeg kjenner meg igjen med hovedpersonen enkelte ganger. Hun klarer å være så oppslukt av en bok at hun ikke registrerer en ting som skjer, og sånn har jeg vært hele livet. Jeg glemmer at verden rundt meg eksisterer når jeg leser bøker noen ganger.

Selv om jeg alltid blir kjempenervøs og er nødt til å stå for å kunne bevege meg litt for å få ut litt av den energien, så virker det heldigvis ikke som noen merker der. Det å høre at de likte hvordan jeg leste fra boka, er en (for meg) helt utrolig følelse. Derfor: skryt innimellom av de rundt deg, bare husk å være ærlig og bare gjør det om du virkelig mener det. Du kan være med å gi noen andre en fantastisk følelse! 🙂

#jobb #bibliotekarlivet #boktips #bokanbefalinger

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg