The blogger tag

Jeg ble utfordret av Knøttet fra Knøttets knøttlille verden til å prøve meg på denne tag’en. Det er første gang noen har tag’et meg, så jeg ble litt satt ut når det skjedde. Jeg mener, jeg begynte å følge bloggen hennes fordi hun studerer det jeg studerer nå, men hun er kommet lenger i løpet. Hun virker som en veldig ålreight person, en type person jeg godt kan bli kjent med så syns selvfølgelig at det var veldig gøy at hun tagget meg 🙂

La oss spre utfordringen rundt blant oss norske bloggere!
– Besvar spørsmålene under. (åpenbart, men det måtte sies)
– Link til bloggeren du ble utfordret av / tok utfordringen fra.
– Send utfordringen videre til en eller flere med-bloggere.
– Om du bruker hashtags i bunnen av innleggene dine:
legg til #bloggerutfordringen så kan vi lett finne hverandres innlegg.

1. Når startet du å blogge?

Denne bloggen startet jeg 14. juli i år. Før dette har jeg hatt en engelsk bokblogg This invisible girl hvor jeg ikke skriver lenger. Jeg har også en norskspråklig bokblogg (Lesejenta) som blir litt forsømt for tiden på grunn av studier.

2. Hva fikk deg til å starte blogge?

Denne bloggen startet jeg med fordi jeg ville ha et sted å samle tankene mine, med tanke på jobb, deltidsstudier og livet. Bokbloggene begynte jeg med fordi jeg elsker historier og hadde behov for å få utløp for alle tankene mine rundt bøker jeg leste. Grunnen til at jeg først startet en på engelsk var fordi jeg var dårlig i engelsk og ville bli bedre (det funket). Grunnen til at jeg startet den norske bokbloggen var fordi jeg ville skrive om norske bøker, og da enkelte ting (for eksempel Ravneringene av Siri Pettersen) var vanskelig å skrive om på engelsk fordi det ikke var ord for mange ting, fant jeg ut at jeg like godt kunne skrive på norsk.

3. Hvilke type ting blogger du om? (eksempelvis: hverdag, matlaging, skjønnhet).

På denne bloggen skriver jeg om hverdagslivet, noen tanker, skole og hobbyer. Noen ganger blir det boktips og litt håndarbeide. Jeg har dessuten vært opptatt av økonomi, budsjetter og sparing en god stund, så det blir også litt av den typen ting her. Det er jo ikke helt tilfeldig at jeg har startet å studere bedriftsøkonomi…

4. Beskriv bloggen din med 3 ord! (det er lov å skryte folkens)

Oj, det er vanskelig. Ordrik – selv om jeg prøver å ikke bare skrive ned alle tankene som fyker gjennom hjernen (jeg skriver ikke så fort og det ville blitt usammenhengende og ramblende). Bildefattig – jeg har lyst til å ta flere bilder, men ofte glemmer jeg at det er mulig å ta fram telefonen for å ta et bilde. Er det noe jeg blir veldig interessert i, er det å ta et bilde langt fra mine tanker, jeg er mer opptatt av å få med meg det som skjer. Variert – jeg syns i alle fall det, men skulle selvfølgelig gjerne vært enda mer variert, men det er dessverre et begrenset antall timer hver dag.

5. Hva var den første bloggen du aktivt fulgte med på?

Hm, vanskelig å svare på. Jeg har fulgt en del bokblogger en stund, noen abonnerer jeg på, andre titter jeg innom. Jeg ser også ofte innom enkelte økonomiblogger (jeg lagde en liste for en tid tilbake på noen av dem).

6. Hvor finner du inspirasjonen din til innleggene?

Siden jeg skriver om meg selv, mine tanker og mitt liv, så, vel, det? Ellers blir det verden rundt som inspirerer meg; fra nyheter til andre bloggere til venner til jobb til ting som detter ned i hodet på meg.

7. Hva vil du si er den vanskeligste delen med bloggingen?

Noen ganger er det vanskelig å finne noe å si, mens andre ganger har jeg for mye å si. Dessuten, hvordan vite hva som kan være interessant for andre – om andre leser eller ikke er jo opp til dem, og dette er jo min lille boble, men hvor mye kan en se innover uten at folk blir lei?

8. Hva synes du er den aller beste delen med bloggingen?

Følelsen av at en ikke er alene.

9. Hva er dine ambisjoner / mål med bloggen for året 2017?

Fortsette å blogge om meg og mitt. Jeg syns selvfølgelig at det er hyggelig de gangene folk kommenterer, men det bestemmer jo ikke jeg over, så det er vanskelig å lage et mål ut av det :p Jeg vil bli bedre på å ta bilder så det ikke bare blir masse tekst.

10. Fortell om ditt beste blogg minne eller beste opplevelse!

Jeg har egentlig ikke så mange bloggminner eller opplevelser i forbindelse med det. På bokbloggen var det en forfatter som kommenterte på tankene jeg hadde hatt om boken hennes, for meg var det stort. På denne bloggen, vel, denne tag’en 🙂

11. Har du en Facebook side for bloggen din? (put in shameless plug here, altså link)

Nei, har ikke det. Det at jeg blogger er ikke noe jeg springer rundt og sier til folk. Det ligger en link til bloggen min på min Instagram (KjerstiGulli), men det er det eneste.

12. Hvem sender du utfordringen videre til?

Damen bak bloggen StavangerInMyHeart. Hun er en dame som har mange gode tanker om mange ulike ting så jeg liker å lese bloggen hennes 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg