Dagen før dagen (nei, ikke julaften)

I morgen er dagen. Nervene mine har ikke meldt sin ankomst før nå, men nå er jeg blitt nervøs. Jeg har gjort oppgaver, jeg har lest pensum (ikke alt) og sett forelesningsstreamer. Likevel føler jeg meg ikke godt nok forberedt. Føler man seg noen gang godt nok forberedt til eksamen?

Dette blir den første av to eksamner jeg har i år. Noe som er veldig uvant fordi det er flere år siden jeg har gått på skole og hatt eksamen. Jeg liker det andre med skolen, læringen og oppgavene, men eksamen har jeg aldri vært så veldig glad i. Det er jo selvfølgelig greit å bli ferdig med det, men jeg tror faktisk at jeg liker mappeeksamener bedre. Da har en bedre tid til å jobbe seg gjennom oppgavene som så leveres, en har ikke det stresset den ene dagen med at alt skal klaffe og du ikke får hjernteppe…

Jeg har lært utrolig mye dette semesteret, men ofte tar det litt tid før ny kunnskap virkelig fester seg i hjernen min. Kunnskapen har også en tendes til å gjemme seg i det øyeblikket jeg trenger den, og så dukker den opp litt senere. Ved en eksamen dukker den ofte opp rett etter at jeg har levert og tiden er ute og det dermed ikke er noe å få gjort noe med.

I morgen håper jeg at jeg klarer å bruke tiden riktig, at kunnskapen sitter godt nok og ikke gjemmer seg, at jeg klarer å fokusere og skrive akkurat passe for å vise at jeg forstår ting og gjør det riktig uten å skrive meg vekk fra oppgaven.

#student #studentliv #studier #eksamen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg