Når frustrasjonen tar overhånd

Jeg vet jeg burde jobbe med oppgaven som har frist torsdag, men jeg er en smule frustrert. Jeg føler ikke at jeg rekker å lese alt av pensum jeg trenger til skolen, og det holder ikke alltid å se på forelesningsstreamene. Dermed burde jeg lese pensum, men jeg er nødt til å være på jobb for å tjene penger, og jeg må sove og spise også.

Nå er jeg så stresset for oppgaven at jeg ikke får gjort noe som helst med den. Greia er jo at jeg vet jeg må jobbe med den, men å lære seg et helt nytt språk tar tid, og jeg sliter. Jeg har etterhvert lært meg selv å kjenne til en viss grad, og jeg vet at om jeg har for mye å gjøre blir jeg så stressa og frustrert at jeg ikke får gjort noe som helst. Har du det sånn noen ganger?

Om jeg får for mange valg eller har for mange forskjellige ting å gjøre bare stopper det for meg. Jeg prøver for harde livet å si til meg selv at jeg må fokusere på en ting av gangen, men det er til tider en umulig jobb. Tro meg. Oppgaven min mangler fremdeles så utrolig mye og nå vet jeg snart ikke helt hva jeg gjør med meg selv. Frem til nå har det endt sånn det ofte gjør, jeg sitter og stirrer ut i lufta og lurer på hvordan jeg skal klare å fikse det. Hvordan skal jeg klare å lære meg mye av språket og fagkunnskapen jeg trenger på kort nok tid til at jeg får bestått på oppgaven?

Jeg er delvis skippertakmenneske; først samler jeg all informasjonen jeg tror jeg trenger (og gjerne litt til), og så har jeg gjerne noen dager på meg til å skrive oppgaven. Denne gangen sliter jeg med å samle den relevante informasjonen. Noe som gjør skriveprosessen ganske ulidelig.

Mye klaging. På den lyse siden har jeg nå fått bestått på oppgaven hvor jeg ved første innlevering bare var på god vei 🙂

Dessuten har jeg lånt med meg to ekstra bøker hjem fra biblioteket, så kanskje de har en litt annen forklaring på ting enn det som står i pensumboka mi og hva som blir sagt på forelesningsstreamen? Jeg krysser fingrene for det, for nå er det bare å kjøre på så jeg blir ferdig med oppgaven.

#skole #studier #studentlivet #stress #hverdagsliv

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg