Familiesøndag med studier

Dagen i går startet jeg med å se forelesningsstreamer. Etter flere timer med det (!), dro jeg på besøk til foreldrene mine. Der fikk jeg middag 🙂 Etter litt skravling, startet min mor og jeg med mye av det som var grunnen til at jeg dro på besøk. Studiene mine.

Min mor er utdannet revisor og har dermed mye økonomikunnskap. Hun har tilbudt seg og lovet å hjelpe meg når hun kan om jeg ønsker der. Så i går tok jeg henne på ordet, og fikk masse god hjelp. Vi jobbet oss gjennom hele oppgave to i grunnleggende regnskap, så den er nå ferdig. Fordelen med den jobbingen vi gjorde var at hver gang det var ting jeg var usikker på, fikk jeg forklaringer 🙂

I tillegg har jeg tatt notater når jeg ser på streamer og leser pensum, der har jeg også skrevet ned en del spørsmål hver gang jeg har lurt på noe. Mamma tok utfordringen og svarte på alle spørsmålene og forklarte der også. Med andre ord: jeg er heldig som studerer noe min mor kan, og som hun dermed kan forklare til meg.

Det er fremdeles en ting jeg ikke skjønner og det er derivasjon. Den ene tingen kunne hverken min mor eller far forklare til meg, for de visste heller ikke helt hva det var for noe.

Totalt sett var gårsdagen en veldig bra dag 🙂

#studier #studentliv #student #familie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg