Når kalenderen fylles opp…

Jobb, gjøremål, skole, venner, familie, vedlikehold av hus….

Alt tar tid, og har varierende grad av nytte og glede. Jeg jobber 100 % og går på deltidsstudier (50 %) og så kommer alt det andre oppå det. I tillegg skal jeg selvfølgelig sove, spise, vaske og holde orden i huset og handle mat (og sikkert flere ting også).

Et år har 12 måneder. En måned har rundt 4 uker. En uke har 7 dager. En dag har 24 timer. En time har 60 minutter. Et kvarter har 15 minutter. Alle tingene jeg trenger å gjøre bruker jeg varierende med tid på. Noen ting tar lang tid, mens andre tar kort tid. Likevel føles det som om tiden mange ganger ikke strekker til. Jeg føler stadig at jeg ikke har rukket å gjøre alt det jeg hadde planlagt. Jeg leste en artikkel om ei som hadde delt en hel uke inn i 15minutters intervaller for å finne ut av hvordan hun faktisk brukte tiden. Det viste seg at hun brukte masse tid på å suse rundt og gjøre ingenting, ofte fordi hun prøvde å gjøre flere ting på en gang. Jeg vet jeg bruker opp mye tid på ingenting, og jeg er litt redd for å finne ut av hvor mye det egentlig er…

Vet du hva du egentlig bruker all tiden din på? Har du mye å gjøre og føler at du aldri har nok tid til alt? Lurer du på hvor tiden din blir av?

Jeg vil gjøre et eksperiment med meg selv, jeg vil finne ut hva jeg bruker tiden på (med andre ord: hvor mye tid suser jeg bort i løpet av en uke?). Kan dette hjelpe meg til å gjøre meg mer strukturert? Tallene må selvfølgelig analyseres når de er funnet – jeg liker research-biten av dette 🙂

#tidsbruk

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg