Når dagen ikke blir helt som tenkt…

I dag hadde jeg “studiedag”. Planen var å lese ut kapittel 5 i boka, for så å jobbe litt mer med den obligatoriske oppgaven.

Jeg er nå omtrent halvveis i kapittel 4…

Selvdisiplinen min er ikke alltid like god. Dette er noe jeg er fullstendig klar over, og jobber stadig med meg selv. Noen dager er det vanskeligere enn andre. Enkelte dager forsvinner jeg enten helt inn i en god bok jeg leser, mens andre dager er det nettaviser og youtube (booktube) som gjør meg totalt distrahert.

Likevel har jeg klart å få gjort noe i dag; tatt klesvaska, oppvaska og jeg har jo lest litt pensum (bare ikke så mye som jeg planla). Jeg har dessuten sett på forelesningsstreames til kapittel 3, og tatt multiple choice oppgaver til kapittel 1, 2 og 3. Så føler ikke at dagen har vært helt bortkastet siden jeg har gjort en del.

Motivasjonen er stadig god fordi jeg ønsker meg gode karakterer, men da virker det kanskje litt selvmotsigende at jeg ikke gjør det jeg har sagt jeg skal gjøre, og at jeg skylder på selvdisiplinen?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg