I en annen persons seng…

Jeg har etterhvert blitt veldig vant til å alltid sove i min egen seng. Så når jeg våkna i dag var det veldig uvant. I går feiret jeg nemlig bursdagen til ei god venninne av meg, og jeg fikk overnatte der. Hun har et gjesterom som ikke er mest i bruk, men det er genialt at jeg kan overnatte der fremfor å ta taxi hjem på natta. Uansett måtte jeg jo kommet til henne på et vis.

Jeg har ikke stått opp enda fordi det ble veldig seint i natt  (men begynner å bli litt sulten). Siden det er sjelden jeg overnatter hos andre, og alle folk er forskjellige, blir jeg alltid litt usikker. Skal jeg vente med å stå opp til jeg tror de enten er våkne eller våkner snart; eller skal jeg stå opp når jeg våkner og føle meg som hjemme? 

Jeg vil tro at dette har mye å gjøre med både hvor godt en kjenner de en overnatter hos, og hvordan en er som person. Jeg liker å ha tid for meg selv, så søndagen regner jeg stort sett som “min dag”. Derfor drar jeg nok veldig snart hjem til meg selv.

Hva er dine tanker når det kommer til å overnatte hos andre? Og hva med å ha overnattingsgjester selv? 

Kjersti 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg