Tid, håndarbeid og de lange tanker

Det er fredag og starten på helgen så jeg håper du skal gjøre noe du trives med. Jeg trives med håndarbeid, men det er mulig at noen vil si at jeg er litt i overkant opphengt i det om dagen…

Jeg er kommet et stykke på skjerfet allerede; første garn er brukt opp og det andre nøste begynner å bli tommere det også. Kan ikke huske forrige gang jeg strikket et skjerf, men det er lenge siden! Begynner å innse at grønnfargen aldri vil komme til sin rett på bilder, men sånn er livet noen ganger (jeg er tross alt ikke fotograf). Har hørt andre klage over at både sokker og skjerf er kjedelig å strikke, men foreløpig er det favorittene mine…

En skulle kanskje tro at det eneste jeg gjør om dagen er håndarbeid, men jeg holder på med andre ting også. Likevel, selv store arbeider kan ta kortere tid enn en kanskje tenker seg når en utnytter alle de små pausene en har. Når jeg tiner noe i ovnen for eksempel, kan jeg rekke et par rader av hekletøyet. Første remse til sengeteppet er allerede ferdig og jeg kan innrømme at jeg ikke helt innså hvor fort det gikk.

Heldigvis er håndarbeid noe jeg slapper av og koser meg med. Bare sitte på sofaen med håndarbeidet, en kopp te og se ut på trærne i sola og hører på småfuglene som kvitrer mens en tenker sakte og lange tanker.

Takk for at du leser.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg