På tide med en ny ladning

Selvfølgelig kan jeg kjøpe frosne rundstykker på butikken og putte de i min fryser. Det er noe jeg har gjort mange ganger – og vil fortsette å gjøre.

Om det blir billigere å lage rundstykkene, eller horn som jeg gjør, selv, vet jeg faktisk ikke. Det jeg vet er at jeg blir mer mett av de jeg baker selv og jeg stort sett syns de smaker bedre.

Eneste minuset med å bake de selv, er at jeg ikke bare kan stikke innom butikken når det er tomt i fryseren. Jeg må faktisk bake de selv. Så det er en av dagens oppgaver. Å bake en ny ladning med horn. Er de best nybakte? Ja, så absolutt. Smaker de godt uansett? Så lenge de ikke mugner så er svaret fremdeles: Ja, absolutt!

Vanligvis når jeg baker en ladning blir det 16 horn – det passer perfekt på stekebrettene og er enkelt å dele opp. Så dagens lunsj vil føles litt luksus ut – for nybakte horn føles litt luksus for min del (og jeg har tenkt å fortsette å kalle det luksus fordi jeg liker det så godt!). At jeg i tillegg får min første smakebit av nylaget villbringebærsyltetøy – satser jeg på at blir en god opplevelse!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg