Krysser fingrene og håper

De siste dagen har det plutselig kommet mange småfluer/bananfluer i stuen min. Dette er helt nytt for min del. Jeg er vant til at det dukker opp en liten flue en gang i blant – jeg har tross alt mange planter og det har ofte en sammenheng. Nå derimot, nå er det plutselig mange. Hva skjer?

Jeg dro til Biltema for å kjøpe en tipakning med klisterfeller i håp om å få bukt med mitt nye problem. Uheldigvis for meg var de utsolgt, så jeg kjøpte noe annet. Fluefanger – en lang strimmel med klister til å henge opp. Den fanget en del fluer, men jeg innså at planten som var skylden ikke var kvitt problemet. Håper Biltema får inn klisterfellene igjen snart. Frem til da er det bare å krysse fingrene og håpe at det virker. Eller, planten i midten av bildet som ser ut til å være “synderen” har nå flyttet ut i kulden – noe jeg tviler på at den vil overleve, men det tar forhåpentligvis livet av fluene!

Jeg har ikke lyst til å risikere å drikke noen av småfluene – det var tross alt en som nettopp druknet i tekoppen min. Æsj og yikes! Vel, ønsk meg lykke til og så håper jeg aldri noen av oss blir utsatt for dette igjen….

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg