Har du spist neper før?

Det er jeg ganske sikker på at jeg ikke har gjort, men noe jeg har gjort er å gro et par stykker som jeg nå lurer veldig på hva jeg skal gjøre med. Spise selvfølgelig, men hvordan tilbereder man neper?

Nei, det er ikke det største spørsmålet i verden, men akkurat nå føles det litt viktig. Tross alt har jeg grodd noen små neper og grunnen er jo at jeg vil prøve noe nytt – både i matveien og å gro. De er ikke så store jeg trodde de ville bli, men siden toppene (grasset) er i ferd med å dø vil jeg tro de føler seg ferdig. Om de er klare for å bli spist – vel, der vil de ikke ha så mange valg. Så om du har noen tips til hvordan tilberede neper, er det bare å komme med det i kommentarfeltet 🙂

 

5 kommentarer
    1. Besteforeldrene min bodde på en gammel husmannsplass, og de var selvforsynt med poteter og grønnsaker det meste av året. Et år når jeg var barn hadde de noen neper, og da husker jeg at jeg fikk smake. Om jeg likte det eller ikke, husker jeg faktisk ikke 🤔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg