Første innlevering snart klar!

Å studere er et prosjekt som tar ulikt med tid for det er så mange biter i puslespillet som skal settes sammen.

Se videoer (og ta notater), lese pensum (og ta notater), bli kjent med utallige nettsider (virker i alle fall som de allerede begynner å bli mange) og skrive oppgaver. Riktignok skal jeg bare produsere to oppgaver i høst, men den første skal leveres i slutten av denne uken.

Foreløpig er jeg ikke ferdig med den, men jeg tror jeg har skrevet det jeg har behov for. Så nå er det å passe på at teksten er forståelig, henger sammen og har en rød tråd gjennom det hele. Biten med rød tråd og være forståelig er grei, at teksten henger sammen – der har jeg fremdeles litt jobb igjen å gjøre.

Til slutt blir det å formatere teksten så den blir lettleselig.

Jeg er nå på min fjerde studieuke og jeg koser meg! Nesten så jeg skulle studert dette for flere år siden – da kunne jeg kanskje allerede jobbet med noe som har sammenheng med det. Om du lurer på hva jeg studerer: økologisk landbruk. Med tanke på at jeg drømmer om å eie et småbruk ville kanskje noen si at det er logisk skritt å studere fagområdet jeg ønsker å gjøre noe med.

Enn så lenge har jeg ikke funnet småbruket, men jeg leter hver dag. Noe annet jeg også gjør er å sende jobbsøknader (må passe på at NAV ikke blir for sinte selv om de ikke virker til å mest lyst til å hjelpe meg…).

Det er viktig å ikke bare sitte stille på rumpa inne, så en eller annen gang i dag skal jeg også prøve å få suset meg ut på en gåtur – selv om det er mye vind akkurat nå, er det også sol ☀️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg