Det var mer matte enn forventet…

Noen ganger setter ideer seg fast i hodet mitt og nekter å forsvinne med mindre jeg prøver å gjøre noe med de.

Et veldig påskegult (ja, jeg vet påsken var over for en stund siden) heklegarn er blant alt bomullsgarnet som for tiden står på utstilling i bokhyllen min. Grunnen til at det er i bokhyllen er enkel – for å få ideer til hva jeg kan bruke garnet mitt til er det enklest når jeg kan se det.

Enn så lenge har jeg holdt meg til å hekle noen løpere fra et mønster jeg allerede hadde.

Det gule garnet derimot – det skriker at det vil bli en løper med kyllinger. Siden jeg ikke har noe sånt mønster, gjør jeg nå noe jeg ikke har gjort før. Eller, jeg har lagd meg egne mønster til strikkede pulsvarmere, men det er så langt jeg har kommet.

Nå blir det et forsøk på en løper med kyllinger. For at alt skal stemme på alle kanter, visste jeg at jeg ville ha bruk for litt matematikk. At jeg ville ha bruk for så mye matte som jeg måtte, var jeg derimot ikke klar over.

Så om jeg har lyst til å designe strikke- og heklemønster kan det være at jeg må ha et mattekurs… Enn så lenge klarer jeg meg med helt enkelt matematikk, men om jeg har lyst til å designe en genser for eksempel, vil jeg tro at jeg kanskje trenger mer mattekunnskaper…

Vel, jeg har hørt at en lærer så lenge en lever…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg