Dagens treningsøkt: rydde i klesskapet

Som sikkert mange andre har jeg en god del klær i klesskapet. Mye av klærne bruker jeg flittig, mens andre klær mer sporadisk – og så er det de klærne som bare eksisterer i klesskapet for å ta opp plass. Å bruke enkelte klær sporadisk er ikke så uvanlig – jeg bruker aldri shorts midt på vinteren; ei heller sommerkjoler og sommerskjørt.

De klærne som bare tar opp plass gjør det av ulike grunner – jeg elsker plagget, men vet det ikke egentlig passer lenger – jeg har ikke brukt det på lenge og er usikker på om det passer – jeg liker det egentlig ikke så godt så jeg lar bare være å bruke det.

I dag tok jeg dermed mot til meg (det føltes i alle fall som om det var det jeg gjorde) – alle klærne jeg ikke har brukt på lenge (det være seg fordi det er sommerklær eller fordi jeg har vært usikker på om de fremdeles passer) prøvde jeg på. Vel, mye av klærne var litt trange på ulike steder – så det å få de av og på var seriøs en treningsøkt – jeg ble svett! At været er varmt var nok også en faktor, men likevel.

Dessuten fikk jeg litt god latter ut av noen av plaggene. Et trangt skjørt jeg måtte ha langt opp på magen for å få igjen glidelåsen – det ble litt i overkant kort for å si det sånn (det hadde blitt skikkelig med rumpa bar). Eller et annet skjørt – det ble langt nok for jeg fikk det ikke over rumpa… Jeg er glad jeg kan le over denne typen ting – alternativet ville vært å gråte og det var det for fint vær til i dag. Dessuten – noen av klærne har jeg hatt i mange år. Det ene favorittskjørtet mitt tror jeg at jeg kjøpte for nesten 20 år siden….det har vært med på så mye at det er på tide det får luftet seg litt igjen – hos noen andre det faktisk passer til…

Det ble dermed en haug med klær som forsvinner ut av klesskapet mitt. Så da blir spørsmålet: å ha et luftig klesskap eller skal jeg på shopping??

2 kommentarer
    1. Synes det er godt å ha det litt luftig i klesskapet. Godt å rydde bort der en ikke bruker. Jeg gir det til Frelsesarmeen, håper det kommer noen andre til gode😊.
      Og så plutselig så er skapet fullt igjen..
      Nå har jeg innkjøpsstopp på både klær og garn 😊. Spørs hvor lenge det varer😊.

      1. Jeg pleier å tilby det til min søster og niese (og noen ganger min mor), så de har fått brukt for en god del. Resten gis bort i sånne innsamlingsbokser – da håper jeg det er til nytte for noen andre også 🙂 Mulig jeg må kjøpe noe klær fremover, men garn er det hovedsaklig kjøpestopp på her også… Lykke til med kjøpestoppen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg