Full BSU (på en måte)

I dag fyller jeg opp BSU-kontoen for i år. Det er en følelse jeg liker. Det som derimot ikke er så gøy er alderen min, den gjør at jeg til neste år ikke kan sette inn mer penger. Jeg har et huslån som jeg skal bruke BSU-kontoen på, men tror jeg skal klare å la den stå urørt neste år. I 2018 må jeg begynne å bruke den.

Jeg liker å vite at jeg har penger, og slipper å vente på lønningen hver måned. Heldigvis har jeg foreldre som tidlig lærte meg verdien av penger. Likevel har jeg ikke alltid vært god på sparing.

Det siste året har jeg vært dårlig til å følge budsjettet mitt, men prøver å bli mer fokusert og flinkere igjen; spesielt mat-posten har tatt litt av til tider… Jeg vet det er mange som ikke lager budsjett og har oversikt over pengene sine, men jeg vet at det også er mange som har stålkontroll på pengene sine. Av disse ligger jeg nok litt på vippen i midten mange ganger, jeg har kontroll, men ikke fullstendig hele tiden…

I det siste har jeg lest en del ulike blogger og artikler om penger, sparing og økonomisk uavhengighet. Så nå har jeg opprettet fast sparing i fond, hele 100 kroner i måneden (som egentlig er veldig lite, men det er viktig å begynne et sted). Det er mulig jeg endrer summen etterhvert, men det er i alle fall en start. 

Fortsettelse følger…

Kjersti 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg