Tenkedag med mange tanker

Noen dager er mer tankefulle enn andre. En kan tenke på så mangt; jobb, studier, hus, hage, vann, vær, klær, mat, nåtiden, fortiden, fremtiden. Mange tanker kan være unødvendig – kanskje spesielt når det gjelder fortiden – den er tross alt over, en kan ikke endre den. På den annen side – en kan ofte lære mye av fortiden. Læringen er nødvendig for å kunne forstå nåtiden, og å kunne eventuelt endre ting for fremtiden så den blir best mulig.

Været er ofte noe jeg tenker over – enda mer nå som jeg har flyttet til et lite småbruk, det er mye vann og jeg funderer på hvordan jeg skal få til å gro alle grønnsakene og blomstene jeg ønsker.

Heldigvis er det mye en kan gjøre. Så noe av det jeg har gjort i dag er å fjerne (enda) litt mer søppel fra eiendommen. Noe søppel er vanskeligere å få vekk enn annet. Når det ligger delvis nedgravd i jorda og jeg kjemper for harde livet med å få det løst…Jeg tror jeg har klart å løsne omtrent halvparten så langt, så jeg får jobbe mer med den greia senere (hva det enn egentlig er – plastikkstriesekk eller noe??).

Tankene omkring gårsdagens plommesyltetøy er også en ting som har surret rundt i hodet mitt siden frokost. Krysset fingrene og satset på at det ble bra…nå har jeg smakt på det…Vel, burde sikkert tatt bilde av grimasen…Mon tro om det kan reddes om jeg koker det en gang til med mer sukker? 🤣 Tross alt har jeg brukt tid på det, og vil jo gjerne få det til.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg