Strikkespørsmål – hva er lurt? [strikkegenser – dag for dag]

I går strikket jeg mer på den grønne genseren (og det kommer jeg til å forsette med hver dag frem til jeg er ferdig). Både første armen ble lenger, og bolen (for- og bakstykket).

Da jeg la det fra meg for kvelden, så jeg det. Hvordan jeg kan ha unngått å legge merke til det når jeg strikket er jeg noe usikker på, men jeg strikket på bolen mens jeg så på “Oppsynsmannen” på NRK i går så det kan ha skjedd da. For så lenge det er rettstrikk på rundpinne trenger jeg ikke se så mye på strikketøyet for å kunne strikke og kose meg.

Greia er at det er en knute på garnet – to trådender knytt sammen. Eller, jeg tror ikke det er to trådender, men en av delen av garnet. Så da blir jo spørsmålet: burde jeg ta opp igjen, så jeg ikke har knute i genseren?

Jeg føler kanskje at det blir best – spesielt siden jeg nå har lagt merke til knuten og dermed ikke klarer å ignorere den..

Er det irriterende at jeg ikke oppdaget det tidliger så jeg kunne strikke bakover, fikse og fortsette forover igjen med en gang? Ja, absolutt. Sånn er livet noen ganger – noen ganger må en flere skritt tilbake for å komme seg riktig fremover igjen.

Så får jeg vel heller være litt mer oppmerksom en annen gang så jeg ikke gjør samme feilen igjen.

Enn så lenge har jeg ikke strikket noe i dag fordi jeg har vært opptatt med andre ting. Kan vel si at jeg har spart det til i kveld?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg