Snakk om dårlig selvdisiplin!

Et mål jeg hadde i går var (utrolig nok) å ikke hekle noe på bomullsteppet mitt. Grunnen var enkelt og greit fordi jeg hadde fått et sår på pekefingeren og det er nesten den mest aktive fingeren når jeg hekler (tydeligvis?).

Jeg klarte ikke å la være. Selvdisiplinen gikk rett ut av vinduet (eller rett inn i hekletøyet?), men jeg holdt meg til bare to striper – noe jeg tror er det minste jeg har gjort på bomullsteppet siden jeg startet på det.

Sånn sett var jeg ikke helt på tryne med selvdisiplinen.

Tenker det er andre ting det er mye viktigere å ha selvdisiplin på: jobbleting og jobbsøknader, husleting, og studier (første oppgave skal leveres fredag 2. februar – burde kanskje starte litt smått snart?). Sikkert andre ting det er lurt å ha en viss grad av selvdisiplin på også, men det er vel kanskje de viktigste for meg nå om dagen.

Hvordan er det med din selvdisiplin? Har du noen områder som er viktigere enn andre å ha selvdisiplin på?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg