Mars – sparerate og nettoverdi

Nok en måned er over og da er det selvfølgelig oppdatering på økonomifronten.

Mars var nok en veldig god måned økonomisk for min del.

Var en tur hos tannlegen – alltid dyrt, men også veldig verdt det. Satser jo på å ha alle tennene i behold så lenge det er mulig, så det er noe jeg syns er greit som utgift.

I forrige uke hadde jeg bursdag og gaven til meg selv var en tur på kino (The Hate U Give) og tre nye bøker. Kanskje ikke det mest fornuftige, men det er viktig å unne seg noe ekstra en gang i blant. Litt sånn “fordi jeg fortjener det”; jeg har jo tross alt bursdag bare en gang i året.

Når det gjelder nettoverdien min nærmer jeg meg nok en skille. Dagens røde tall er på kr -403.142,22. Så nok en STOR forbedring fra forrige måned (er du nysgjerrig se her). Dette gjør også at jeg gleder meg til tallet i slutten av april; da blir første tallet endre til ett tre-tall!!

Spareraten min fikk også en god oppsving. Den totale spareraten i mars var på 64,12 %. Ren sparing var på 9,73% og er (selvfølgelig) inkludert i den store prosenten. Grunnen til at spareraten var så utrolig var fordi jeg betalte litt ekstra på boliglånet. Skjønt, jeg burde vel også informere om at selv om jeg regner spareraten som all sparing og nedbetaling delt på inntekt stemmer det ikke helt. Grunnen til dette er fordi det er de tallene som er enkle å finne. Mange ganger akkumulerer pengene på konto og når det blir en god ekstra slump som står det overfører jeg det til boliglånet; noe som gjør at tallene bare gir en indikasjon og ikke et helt riktig fasitsvar for å si det på den måten.

Hvordan gikk din økonomiske mars? Unnet du deg noe ekstra bare fordi?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg