Kjøkkenprosjektet altså…

For en liten stund siden satte jeg i gang et lite prosjekt på kjøkkenet – bare for å se om det var mulig. For øyeblikket går det kun bra med en av tre ting… Jeg puttet jord og frø i to hvite dingser. Den ene fikk frø av bladsalat – snakk om dårlig spiring (og de få som har spirt har enten på “hatten” fremdeles eller så har de kommet opp for å dø? “hatten” er forresten frøkapslen som de aldri har vokst fra).

Den andre sådde jeg to ting i: karse – som er alltid veldig effektivt til å spire og spinat – som spirte i grei fart (det var bare det med fortsettelsen…). Karsen spiser jeg ikke så mye av, men den er min fleipete måte å spise litt grønt hver dag… Spinaten kom opp, fikk sine to frøblad, og så virker de til å føle seg ferdige med jobben? Uansett, det var verdt et forsøk.

Vel, jeg regnet jo ikke med at det ville gå veldig bra, men det er alltid gøy med noen forsøk. Jeg får spise litt mer grønt hver dag så jeg får spist opp karsen og så kanskje vente til solsnu har vært så dagene blir lengre igjen (selv om det ikke føles sånn i begynnelsen). Det er uansett artig å teste ut nye ting for å finne ut av hvilke resultater som passer meg best.

En annen ting er at kjøkkenvinduet mitt er østvendt – og det hjelper nok heller ikke at bordet er lavere enn vinduskarmen – noe som ikke akkurat gjør det lysere. Kanskje neste test blir i det vestvendte stuevinduet?

4 kommentarer
      1. Alt er bedre enn ingenting og det er viktig å teste ut hva som kan fungere (at salatfrøene er mange år gamle kan nok også bidra til at den biten ikke gikk best) 😊

      1. Snakker til alle plantene mine, men blåse på dem pleier jeg ikke å gjøre (men i dette tilfellet burde jeg sikkert det…takk for påminnelsen! 🙂 )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg