Fortsatte slankekuren, men glemte innveiing…

Jeg hadde i utgangspunktet startet en slankekur av garnet mitt en god stund før jeg hadde første innveiing. For tiden slanker jeg ullgarnet mitt – sagt på en annen måte: jeg lager ting av ullgarnet fordi jeg har lyst til å kjøpe nytt, men det føles litt i overkant når jeg har så mye allerede. Dermed gjør jeg en innsats for å bruke en god del av ullgarnet før jeg får lov av meg selv til å kjøpe mer (for ja, det vil bli kjøpt garn! 🙂 ).

Etter første innveiing har jeg brukt en del garn, men jeg har helt glemt å følge med og veie garnet jeg har brukt.

Så det er på tide og prøve noe nytt (er lov å håpe jeg klarer å holde en råd tråd gjennom dette…).

Planen er ikke å veie alt garnet hver dag, men å starte dagen med å se hva jeg jobbet med i går og hva jeg tenker å jobbe med i dag.

De siste dagene har jeg jobbet mye med nok et babyteppe – jeg hadde garn og jeg har innsett at jeg liker å strikke babytepper (så håper inderlig at jeg kan selge de når de er ferdige…for jeg har ikke bruk for dem sånn sett). Et babyteppe bruker litt garn, men det tar også tid.

Så fargen som heter Lyng (34) har jeg 34 gram igjen av for øyeblikket (joda, jeg har tre nøster til, men velger å fokusere på nøstet jeg jobber med) – alt det skal etterhvert inn i babyteppet. Fargen Natur (02) tenker jeg å lage et par korte pulsvarmere av – fordi jeg kan og vil bruke opp mest mulig av alt garnet – de vil bli veldig korte for der er det kun 11 gram igjen av nøstet.

Hvor mye jeg gjør i dag er usikkert; det er søndag, det har snødd lett i løpet av natten så det frister ikke å gå ute (jeg vet ikke hvor glatt det er under snøen…), men jeg har andre ting jeg er nødt å få gjort i løpet av dagen. På den annen side så har jeg en tendens til å bli sittende en god stund når jeg kryper sammen i sofaen med strikketøyet mitt…

2 kommentarer
    1. Så flott babyteppe du holder på med!🤩🧶
      Det er godt å se at det minker litt i lageret ja.👌🏻
      Baby Merino er et veldig godt garn og har mange fine farger.😍

      1. Takk – nydelig design fra Drops design (og superenkelt!).
        Gleder meg til garnlageret blir mindre og jeg kan belønne meg selv med å kjøpe mer garn 😍🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg