Største strømregningen jeg har fått…

Mon tro om det blir enda værre i januar og februar – og hva med mars? – Det pleier jo også å være en kald måned. Joda, det var jo noe “avslag”, men likevel. Her må noen ta noen grep – ikke bare en “krisepakke”, men faktisk varige grep så vi kan begrense mengden folk som enten fryser ihjel og/eller blir økonomisk ruinert av å ikke fryse ihjel.

Totalt sett måtte jeg betale hele kr 4.413,26. Kan også innrømme at jeg aldri helt har skjønt strømregningen – kan noen forklare meg hva jeg kan gjøre for å få den billigere?

Ja, jeg kunne kanskje prøvd å spare strøm ved å følge med på når strømmen er billigere, men jeg syns hele systemet er ganske forvirrende. Jeg vil kunne dusje og vaske håret når jeg har behov for det; det samme med å lage mat, ta klesvasken, varme huset mitt og alt det andre som bruker strøm.

Enn så lenge er jeg heldig – jeg har brukt lite penger det siste året og klart å opparbeide meg en liten buffer som vil hjelpe meg med strømregningene de neste månedene. Likevel så vil ikke dette være holdbart i lengden. Så hva kan vi gjøre for å fikse dette? (nei, jeg tenker ikke på strømsparetips, men på faktisk påvirkning av selve strømprisene). Hvilke muligheter har vi vanlige folk til å påvirke noe som har stor innflytelse over våre egne liv?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg