Lørdagsgodteriet er tilbake!!

Etter at jeg ble voksen har lørdagsgodteri vært noe som hørte barndommen til. Sjokolade på en tirsdag? Joda, hvorfor ikke – jeg er voksen og kan bestemme selv. Smågodt flere dager på rad? Nok en gang: jeg er voksen og kan bestemme selv. Utskeielsene har vært mange for å si det sånn.

På den annen side – jeg har spist lite sjokolade og godteri lenge nå, men når jeg først spiser det blir det fort mye (og for mye sukker kan fort gi meg hodepine – så å unngå det ville vært smart). Så jeg tenkte jeg skulle gjøre meg selv en tjeneste – og ikke bare hente opp gamle minner, men også gode vaner: lørdagsgodteri. Det betyr ikke at jeg skal spise hauger med godis bare fordi det er lørdag, men at jeg bare skal spise litt – og kun på lørdag.

Å bare vite at jeg får litt gjør at jeg virkelig nyter alle bitene jeg tar (ikke bare kaster innpå som jeg vanligvis har gjort). Så når jeg var i butikken i stad kjøpte jeg faktisk smågodt! (tror det er flere år siden forrige gang…) Riktignok manglet en av favoritten mine, men jeg kjøpte likevel bare en liten mengde av hver. Prøve noe nytt ville jeg også gjøre for fudge med lakris og bringebærsmak (om jeg husker riktig) er jeg spent på.

Håper du har en herlig lørdagskveld – holder du deg til lørdagsgodteri eller har du godteri hele uka?

7 kommentarer
    1. Så herlig😃 jeg kan unne meg noe i uka men det er skjelden. Jeg er den som forbinner lørdag med godteri og kosemat😄 digg👌

      1. Jeg kommer sikkert til å unne meg noe ellers også – for eksempel i dag “må” jeg spise opp smågodtet jeg ikke spiste i går – vil jo ikke at det skal bli dårlig 😂

    2. For meg er det alt eller intet. Begynner jeg å spise godteri og annet søtt, klarer jeg ikke stoppe. Spiser bare mer og mer. Så nå har det vært “intet” lenge. Spørs hvor lenge det varer denne gangen… 😀

      1. Jeg var alt eller intet før, men har (endelig) kommet til et punkt hvor kroppen stort sett sier “nei takk” etter litt – det har tatt mange år 👵😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg