Klementintre! (etterhvert kanskje?)

Jeg husker ikke når jeg sådde frøene fra en klementin jeg hadde spist, men det begynner å bli lenge siden. To av frøene kom opp, men de har vokst veldig ulikt. Den som nå er størst startet først, tok seg en lang og god pause mens den andre vokste, og mens den andre nå ser ut til å ha en pause har den første skutt fart igjen. Den andre (lille, på høyre siden) har dessuten tydelige problemer – den gulner litt i bladene og jeg vet dessverre ikke hvorfor. Kanskje de rett og slett mangler næring? Eller kanskje de ønsker å flytte fra hverandre (så de får hver sin potte og får bedre plass til røttene sine)?

Jeg tenker jeg får vente til det er litt mer vår ute så det blir mer lys før jeg potter de om. Mange planter sturer litt etter å bli omplassert, men så lenge de får god omsorg en liten stund etterpå pleier de fleste å ta seg opp igjen. Så det blir det jeg satser på med disse. At de kanskje får litt sjokk ved omplassering før de trives med livet igjen. Det vil i alle fall være håpet. En fordel med disse klementintreene mine er jo at de er små – de tar liten plass, men de er jo så søte 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg