Kan noen ta jobben?

Stort sett er jeg veldig fornøyd med å bo i Norge, men en gang i blant er det noe som mangler. Så om noen kunne tatt jobben, ville det vært fint.

Hvilken jobb det er snakk om? Vel, en jobb jeg vet eksisterer i for eksempel USA og Canada – og sikkert haugevis av andre land også. Dessverre tror jeg ikke den finnes her (rop ut om jeg tar feil!). Jeg er nemlig på husjakt om dagen, og det tar på mentalt å lete etter hus og hele tiden treffe på “nei, det var heller ikke det jeg ønsket meg”. Hvor mange annonser med hus til salgs jeg har sett gjennom på Finn aner jeg ikke, men jeg kan garantere at jeg kommet et godt stykke opp på tresifret antall!!

Jobben jeg ønsker at skulle finnes her er rett og slett noen som tar jobben med å finne et passende hus til meg.

Eiendomsmegler har jobben med å selge hus, men så vidt jeg vet finnes det ingen uavhengige som tar jobben med å finne hus å kjøpe for privatpersoner. Altså bruke timesvis på å lete etter et hus som passer til mine krav og spesifikasjoner. Det vil være jobben deres og de blir dermed (forhåpentligvis) ikke like skuffet hver dag de ikke finner noe.

Med tanke på hvor mange timer jeg har lett ville jeg riktignok ikke hatt råd til å betale noe en god timepris, men jeg skulle ønske at det fantes noen som hadde det som jobb. Tross alt ville de hatt bedre oversikt enn det jeg har og dermed ville de nok heller ikke vært nødt til å se gjennom alle bildene og halve takstrapporten bare for å innse at dette ikke ville fungere.

Akkurat nå er det noe jeg ønsker meg sterkt, men enn så lenge får jeg fortsette å lete selv…

Dermed blir det tekopp og husleting i en liten time i kveld også… Ønsk meg lykke til?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg