Kan det bli for mye strikking?

I går fikk jeg (tydeligvis) virkelig blod på tann når det gjaldt strikkingen. Joda, jeg fikk vasket vinduer, ryddet litt og gått tur, men mesteparten av dagen i går gikk til håndarbeid. Å strikke en genser tar lang tid – bolen, to armer, sette alt sammen, felle opp mot halsen, halsen, montere de siste delene og feste alle trådene. Heldigvis er det mulig å dele det opp og ta litt av gangen. Jeg tror i alle fall at det er det vanlige – å ta det litt etter litt. Altså, jeg gjør det jeg også, men i går ble det mye arm. Faktisk så mye arm at jeg nærmer meg halvveis på arm to. Selv om jeg ble litt i ivrigste laget når jeg strikket på vrangborden, så den ble for lang og jeg måtte ta opp noen runder…

Jeg ble helt ferdig med den første armen i går – det var bare 20 minutter igjen å strikke på den. Når jeg sier at jeg brukte lang tid på strikking i går er det på grunn av arm to som jeg startet – og så brukte totalt 6 timer og 30 minutter på…. Så gårsdagens total for tid brukt på strikking er hele 6 timer og 50 minutter… Nærmer seg full arbeidsdag (selv om jeg bryter det opp i mange mindre deler). Snakker om arbeidsdag – ferien min er snart over og da blir det mindre tid til strikking igjen…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg