Jeg vasket vinduene = stor jobb foran meg…

Reklame | Gymgrossisten

Det begynte å bli en stund siden jeg hadde vasket vinduene så det var på tide å få gjort det. Siden jeg har en del (les: mange) grønne planter blir det en del jobb. Alle plantene må jo først tas ut av vinduskarmen før jeg kan vaske vinduet og karmen. Etter en liten tenkerunde med meg selv innså jeg at jeg burde virkelig ta tak. Så jeg bestemte meg for å samle alle plantene som jeg må gjøre noe med (potte om, gjødsle, ta stiklinger av) på stuebordet – jeg burde lagt i den ekstra platen som gjør bordet større…

Jeg regnet med at det ville være en del av plantene jeg måtte potte om, men nå som jeg er ferdig med å vaske vinduene og har samlet alle plantene som trenger ekstra omsorg, innser jeg at omtrent alle av dem må pottes om… Såpass mange planter har jeg at ikke alle fikk plass på stuebordet…Ups eller yey – litt usikker noen ganger. Uansett, det skjer ikke i kveld. I morgen derimot – burde det i alle fall skje noe med noen av dem (med andre ord: jeg kommer nok til å starte i morgen, men usikker på om jeg blir ferdig – det tar tross alt litt tid…).

En annen utfordring er at når jeg potter om og potter opp stiklinger som henger fra grønnrennerne, vil det bli enda flere potteplanter. Grunnen til at det er en utfordring er enkel: det var allerede dårlig plass – med enda flere planter å plassere vil jeg få et enda større problem. Kanskje jeg må selge noen av dem? (jord er riktignok ikke veldig dyrt, men slå det sammen med gjødsel, potte og all tid jeg bruker på omsorg og vanning så krever det faktisk sitt) Tror du noen ville vært interessert i å kjøpe planter av meg – grønnrennere, striperennere, ildtopper, aloe vera og sikkert et par andre….(da kunne jeg kanskje tjent noe kroner… samler penger til ny fryser…)

Håper du har en fin kveld og nok planter i hjemmet (med mindre du vil ha noen av meg? – nei, sendes ikke i posten – tenk om de ikke overlever turen?…)

ICANIWILL//GASP//ICANIWILL//ICANIWILL

 

2 kommentarer
    1. Så mange fine planter du har.🤗
      Jeg skulle gjerne kjøpt noen hvis jeg hadde bodd nærmere.
      Rene vinduer er virkelig kjekt..😊👍🏻
      Ha en fin kveld.😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg