Jeg ønsker meg et tapsprosjekt??

Hvorfor ønsker jeg meg et tapsprosjekt og hvilket prosjekt er det egentlig?

Vel, jeg regner et tapsprosjekt for å være noe en taper noe på – stort sett penger. Har jeg lyst til å tape penger? Nope, absolutt ikke, men likevel ønsker jeg meg det jeg regner med er et tapsprosjekt. Tross alt har jeg ingen garanti for at det er et tapsprosjekt…

Skal en drive business er det en fordel med en god plan som forhåpentligvis gjør at prosjektet ikke blir et tapsprosjekt, men så er det ikke det som er målet mitt. Målet mitt er å få til noe jeg ønsker og det jeg ønsker er småbruk. Er det mulig å tjene penger på et småbruk? Ja, men det er ikke nødvendigvis det enkleste og det krever mye på mange områder (innbiller i alle fall jeg meg).

Jeg forventer hard jobbing – omtrent hele tiden – mye læring og mye glede. Blod, svette og tårer – på en måte høres det merkelig ut, men det ønsker jeg meg. Jeg ønsker meg et sted hvor jeg kan gro grønnsaker, ha frukttrær og bærbusker, litt skaug og noen dyr. Et sted hvor jeg kan få brukt kroppen – og hodet. Tross alt vil det bli mye jeg må lære meg og jeg gleder meg til det.

Nå om dagen er det litt hagejobbing, mye vanlig jobbing og mye tid til å lete etter et passende småbruk å kjøpe. At jeg ikke har størst sum å kjøpe for (siden jeg skal kjøpe alene) gjør det hele litt utfordrende. Å finne det jeg ønsker til en pris jeg har mulighet til å tilby byr på store utfordringer – jeg så på et i helgen som var – det ble solgt for over en million over prisantydning…Noe som gjør at noen ganger føles det litt håpløst, men jeg er sta som få så ikke faen om jeg har tenkt til å gi meg!!

Målet mitt om småbruk har jeg hatt i såpass mange år at det ikke er sannsynlig at det plutselig skulle endre seg. Så jeg satser på at jeg en dag nå snart kan glede meg over å bruke en haug med penger jeg må låne fra banken (med mindre noen har lyst til å donere en million eller to… 😜 ) på å nå mitt mål om å eie et tapsprosjekt – kanskje jeg kan finne en måte å tjene litt penger på det også så det ikke vil gå fullstendig i underskudd? (noen som har noen tips?)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg