Hyggelig med besøk

I går hadde jeg besøk av mine foreldre – noe som alltid er hyggelig. Med det besøket kom det også en del fordeler for min del. Jeg fikk ved – noe som er veldig praktisk når strømmen er dyr og det er kaldt. Heldigvis for meg har jeg en vedovn som er super til å varme opp huset skikkelig på kalde dager. Riktignok er ikke dagene så kalde akkurat nå om dagen; strålende sol og mellom fem og ti plussgrader de siste dagene – jeg trodde det var januar og vinter?

Det er mye jeg ikke kan, men jeg lærer. For eksempel har det vært en rart boblende lyd når jeg trekker ut proppen i kjøkkenvasken etter å ha tatt oppvasken. Rørene begynte å bli noe tette, men det sildret sakte ut. Min far hadde passende redskap så vi kunne åpne avløpet uten å måtte demontere alt. Noe som gjorde jobben veldig enkel, så nå er det en fryd å dra ut proppen av kjøkkenvasken etter å ha tatt oppvasken. Vannet bare fosser ut der det skal og alt er på stell igjen. Det er alltid lurt å ta hånd om den typen ting før det blir for ille – da er det ikke så mye som skal til før alt er i orden igjen.

Siden er det mye jeg ikke kan er det alltid greit med litt veiledning. Min far er god på mange ting, men frem til de siste årene har han bare gjort ting. Sånn sett en bjørnetjeneste og jeg er klar for å gjøre ting selv. Hvem skulle trodd at jeg aldri har hengt opp et bilde selv i min alder? Praktisk var det at andre kunne holde bildet så jeg kunne ta noen steg tilbake for å se om jeg likte plasseringen. Så boret jeg hull (litt vinkel på drillen fordi det er tydeligvis smart) og skrudde i en skrue før jeg hang opp bildet. Veldig fornøyd med resultatet.

Mye skravling ble det gjennom hele besøket, men kanskje mest når vi satt og spiste fordi da var vi ikke opptatt med andre oppgaver. Så det er hyggelig med besøk!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg