Hvordan tjene masse penger

Å tjene penger er noe vi alle gjør i mer eller mindre grad – av den enkle grunn at vi må. Regninger skal betales, mat og andre nødvendige ting må kjøpes, og underholdning og å kose seg med venner og familie koster også gjerne penger. Så å tjene masse penger vil jeg tro de fleste av oss ønsker (jeg vet at det i alle fall gjelder meg). Selv om vi kanskje ønsker oss ulike ting så koster de fleste ting penger…

Å ha en jobb er den vanligste veien å gå, men ikke alle jobber har like høy lønn (dessuten har ikke alle en jobb av ulike grunner). Hvordan skal en da tjene masse penger? Folk som tjener mye har ofte en “viktig” jobb (skriver det i hermetegn fordi det er ikke alle jobber jeg tenker er like viktig selv om de har høy lønn…). For eksempel en leder i en bedrift, en politiker på Stortinget, ulike meglere og legespesialister. Nå kan jo ikke alle ha disse jobbene, så hvordan skal vi andre klare å tjene masse penger?

Vel, passiv inntekt og flere inntektsstrømmer kan, sånn jeg forstår, hjelpe. Har du en hobby du kan tjene litt på? Har du noe du kan leie ut? Kan du lage et digitalt produkt du kan selge? Mulighetene er mange.

En ting er ganske sikkert, du vil ikke tjene mye på å sitte på sofaen og gjøre ingenting – du må handle. Bestem deg for noe du vil teste og sett i gang. Ikke alt vil fungere og ikke alt er like enkelt å tjene penger på, men den eneste måten å finne ut av hva som passer deg er å teste det ut. En eller annen gang vil du finne noe du liker som du kan tjene masse penger på. Da mener jeg ikke at du plutselig vil få en million eller to i fanget, men over tid vil det bli masse penger. Uansett hva du gjør starter en som oftest i det små og bygger seg opp. Suksess tar tid, men er du villig til å jobbe for det kan det bare gå oppover.

Foreløpig har jeg ikke funnet min suksessformel for å tjene masse penger, men en dag vil jeg også få det til!

2 kommentarer
    1. Du får det til å høres så enkelt ut, men jeg tror man må legge masse krefter i få butikk av en hobby, og oftere mislykkes man enn lykkes.

      Håper uansett du finner din måte å tjene masse penger på 🌸🌸🌸

      1. Vel, prosessen er på mange måter enkel: finn noe folk er villig til å betale for så du kan selge det til dem.
        Mye arbeid og mange feil er en del av pakken før du treffer spikeren på hodet vil jeg tro. Noe jeg tror er grunnen til at så få gjør det – det krever i de fleste tilfeller enorme mengder jobb før en får uttelling for det. Så lenge en står på og ikke gir seg har jeg trua!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg