Hvordan lage en provisorisk sofa

Jeg solgte sofaen min i går, så nå er jeg uten vanlig sofa. Kjekt å bli kvitt den fordi det var nødvendig, men jeg elsker å krølle meg sammen på en myk sofa.

Min provisoriske sofa er ikke på langt nær så myk og behagelig som min vanlige sofa var, men alt er bedre enn ingenting. Dessuten er min provisoriske sofa en variant av “vi tar hva vi har”.

Underlaget er to strandmadrasser oppå hverandre. Så et stort teppe som er brettet i to. Før jeg har en pute å sitte på så underlaget blir mykt nok for rumpa. En stor og en mindre pute i ryggen var også viktig.

Dette ville ikke fungert for min del om jeg ikke kunne ha det mot en vegg, så jeg var heldig nok til å ha en vegg ledig. Så dette blir min sofa de neste tre ukene… På den annen side – jeg sitter ikke der hele tiden for jeg må bli ferdig med det som skal gjøres. Mange flere møbler skal selges. Masse andre ting skal selges og ut av huset. Jeg må klippe gresset. Ta hånd om blomsterbed, hekker og busker. Dessuten er det fremdeles ting å pakke (utrolig, men sant) og ikke minst vaskingen!

Så når det blir for mye for meg eller jeg trenger en pause fordi jeg har gjort mye, kan jeg sitte på min provisoriske sofa og strikke litt 😊

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg