Gårsdagen var lang – og produktiv

Noen ganger føler jeg meg litt ekstra bortskjemt. I går var en sånn dag.

Mine foreldre kom og hjalp meg med huset mitt. For hus er drenering viktig – fuktighet er ikke noe en vil ha mest av. Huset mitt er bygd på berg, så noe innsig av vann er naturlig. Drenering er likevel viktig, så hjelpen jeg fikk fra foreldrene mine i går er gull verdt.

Selv om gårsdagen var lang for meg, så var det lengre for mine foreldre (kjøreturen tar jo litt tid…). Vi fikk gravd ut litt ved den ene veggen hvor innsiget har føltes til å ha vært litt ekstra. Så nå satser jeg på at det blir bedre. Plastikk, drensrør, stein, sand, mørtel – alt vil bidra til å redirigere vannet til et mer fornuftig sted – og hindre noe av det direkte innsiget. Så vidt jeg kan se av pent.no så melder både storm og yr at natt til onsdag vil det bli en del regn – så kan vel si at det kanskje blir den store testen?

Helt ferdige ble vi ikke. Jeg skal fylle på litt mer stein og ha jord på toppen. Det er dagens og kanskje morgendagens jobb. Tross alt er det alltid flere ting å gjøre.

For øyeblikket er det overskyet, men jeg satser på at sola vil komme tittende frem snart (klesvasken er snart klar til å henges ut til tørk, så litt sol ville vært positivt). Håper du har en nydelig søndag; ta deg en tur ut i frisk luft – det gjør godt for sjelen 😇

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg