Følelsen av tid

Tid er et merkelig konsept. Det er supert at vi alle har en referanse vi kan gå ut fra, men det føles ikke alltid likt. Noen ganger føles det som om tiden går fort, mens andre ganger går den uendelig sakte – selv om den hele tiden egentlig går likt med seg selv.

For eksempel om morgenen. Tiden fra seks til halv syv om morgenen syns jeg alltid går i perfekt tempo, ikke uendelig sakte, men så lenge jeg er våken i det tidsrommet går tiden bedagelig. Tiden fra syv til halv åtte derimot – går alltid fort enten jeg skal på jobb eller bare være hjemme den dagen. Hvorfor det er sånn har jeg ingen god forklaring på, men noen ganger skulle jeg ønske at de tidsrommene føltes mer like…gjerne som tiden fra seks til halv syv fordi den er mer behagelig…

Uansett, jeg håper du har (hatt) en fin morgen og at du stikker nesa utenfor døren i løpet av dagen så du får deg litt frisk luft.

2 kommentarer
    1. Ja, konseptet med tid er veldig rart 🙂 Når jeg har fri, ferie, så føler jeg at tiden går veldig passe, jeg kan sitte med kaffen og sløve, tiden går bedagelig framover, jeg rekker det jeg skal, og har tid til andre ting i tillegg. Men så PLUTSELIG skjønner jeg hvor nærme det er til jobben begynner igjen, og da merker jeg at tiden med ferie egentlig har gått VELDIG FORT!! Og det er ikke så gøy.. Jeg skulle jo hatt MER tid! Noen ganer er det sånn i jobbhverdagen også. Mandagen kommer, klokka tikker fort mot jobbstart, samtidig som jeg tenker: GUUUUUD hvor lenge det er til helg… Men VIPS så var fredagen der uten at jeg fikk sukk for meg.. Men egentlig er det jo som du sier. Den går HELT likt hele tida… Her hadde jeg tenkt å vaske. Men så så jeg at det skulle bli sol hele dagen, så da blir det ikke MYE vasking. Søndag er det regn. En fin vaskedag… 😀

      1. Hm, kanskje det er derfor tiden mellom syv og halv åtte alltid går fort – jeg er vant til å stresse litt den siste tiden før jeg drar på jobb på arbeidsdager og kroppen er så vant til det at den ikke klarer å justere den biten til fridagene? Noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne stoppe tiden litt når den går for fort eller i de øyeblikk som føles helt magiske og jeg vil ta vare på for alltid… Regnværsdager er perfekte vaskedager – det blir kanskje regn her på søndag også, men tenkte jeg skulle prøve å få unna vindusvasken i dag – den er grei å ta på fine dager 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg