Finn vs. Facebook Marketplace/salgsgrupper – hvem er best?

Å få til en helt riktig sammenligning er vanskelig da jeg kun legger ut ting ett av stedene.

Siden jeg har solgt huset og overtakelse er 1. september begynner det å haste litt med å få ting ut av huset. Mesteparten av møblene håper jeg å få solgt, og det gjelder mange andre ting også.

Enn så lenge har jeg testet å selge tingene på Facebook Marketplace og ulike salgsgrupper for nærområdet på Facebook. Jeg sliter med å få napp av folk som er interessert i å kjøpe tingene. Potensielle svindlere derimot, de er ivrige…dessverre.

I dag har jeg endelig fått lagt ut et par ting på Finn.no også. Så nå starter “kampen”? Tross alt er jeg nysgjerrig på hvor det er lettest å få solgt ting.

Noe annet med Finn jeg ikke tror jeg helt har taket på (tross alt har jeg aldri prøvd å selge noe på Finn før), er det med HeltHjem-greiene. Hvem betaler for frakten kan jeg ikke se at det står noe om og jeg har ikke mulighet til å betale frakt for at andre skal kjøpe ting av meg. Så er det kjøper som betaler for frakt? Burde jeg krysse for at det skal være en mulighet? Enn så lenge har jeg skrevet at møblene jeg selger må hentes…

Jeg håper jeg får solgt det jeg skal kvitte meg med – da får jeg både penger inn og ting ut. Da blir det dessuten enklere å vaske…

En annen ting – hvordan prissetter en møbler – og andre ting for den saks skyld?

Vitrineskapet for eksempel – er det uhørt å prøve å få kr 400,- eller kan det være en grei pris?

Med andre ord: jeg er ikke ekspert på å selge ting på nettet… Jeg tror jeg trenger gode tips og lykkeønskninger… 😊

2 kommentarer
    1. Hei. Jeg er storforbruker av slike sider både til kjøp og salg.
      Jeg opplever at ting jeg avventerer på grupper i lokalmiljøet på Facebook blir raskere solgt, men det er på finn jeg gjør de gode kjøpene.
      Jeg ber alltid kjøper hente varene. Da får jeg penger når de får varene, enkelt og greit. Sender jeg noe sender jeg det i posten og plusser porto på prisen.
      Det er helst mindre ting og ikke møbler da.

      Ti prissetting. Der bruker jeg finn. Et kjapt søk på vitrineskap og sammenligning med bildet ditt viser at de ligger et sted mellom gis bort og 1.000 kroner. Så 400 høres ut som en grei pris. Jeg pleier å legge meg litt under gjennomsnittet for da får jeg solgt varen.
      Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg