En overvintret paprikaplante??

I fjor sådde jeg paprika – de spirte og grodde og etter at det varme været var over tok jeg de inn og endelig ble det paprika (gule – så de gav jeg bort noen av – jeg foretrekker de røde…). Jeg ryddet opp mesteparten fordi pottene var så store. En av pottene var såpass liten at den skulle vært pottet om – noe som aldri skjedde – så den ble boende inne. Det var en potte med tre spisspaprika – og den produserte godt (spesielt til å være i en så liten potte?).

Noen ganger er jeg litt treg med å få gjort ferdig ting, så den ble stående inne. Jeg klipte i det minste av mesteparten, men saksen jeg har inne hadde ikke mulighet til å klippe den tykkeste stilken. Siden potten står sammen med andre potteplanter i vinduet har jeg automatisk vannet den gjennom hele vinteren. At den nå har begynt å sette et par blader i gamle bladfester er veldig fascinerende og jeg lurer sterkt på om dette vil ha noe for seg. Så jeg har (tydeligvis) overvintret en paprikaplante uten å helt innse hva jeg gjorde før bladene nå spirer…

Så nå er jeg spent på hva fortsettelsen vil bli. Dessuten – burde jeg la den få bo i potten på samme sted, eller burde jeg satse på å faktisk potte den om til en bedre størrelse (= større) og sette den ut til sommeren når det blir varmt?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg