Det finnes alltid en løsning!

Å skulle bruke opp garn en har samlet i løpet av mange år, kan by på flere utfordringer:

– garn som er gått ut av produksjon og ikke lenger er å få tak i – noe som kan være fryktelig kjipt om en ikke har nok til det en ønsker å lage.

– troen på at en har nok garn til et prosjekt og over halvveis ferdig viser seg at troen ikke var nok…

– garn som er pakket i mange esker fordi en er i en pågående flytteprosess så en ikke har tilgang til alt garnet en har (meg akkurat nå..)

– kjøpestopp på garn fordi en har så mye, men det er så mye forskjellig garn som ikke nødvendigvis passer sammen så det blir vanskelig å finne ting å lage.

Noe sier meg at denne listen sikkert kunne vært mye lenger, men det var de første tingene som slo meg.

Vent, en ting til: lysten og ønsket til å kjøpe mer/nytt garn…

Uansett. Jeg trodde kanskje jeg akkurat hadde nok sort Sisu-garn til et par sokker. Heldigvis var jeg smart nok til å starte på begge for å være sikker på at de i det minste ble like store. Når det var slutt på det sorte garnet syns jeg ikke at leggene var lange nok, så da gikk jeg på jakt. Først etter esker med ullgarn (det er en eske jeg ikke finner – så lurer veldig på hvor den er!). Når jeg så fant en eske med restegarn, var det bare å krysse fingrene for at jeg hadde noe garn jeg kunne bruke. Til alt hell hadde jeg to mindre rester av Sisu-garn; en lilla og en grønn. Valget falt på lilla og med resten fikk jeg leggene på sokkene til å bli lange nok (ja, jeg passet på at de ble helt like ved å strikke på begge sokkene fra hver sin ende av garnnøstet).

Disse sokkene tror jeg blir til meg 😊

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg