Det er så mye spennende!

Er det noe jeg har slitt med hele livet er det å velge hva jeg skal lære og gjøre – det er så mye spennende der ute.

Nå om dagen er håndarbeidsteknikker noe jeg har tenkt en del på – jeg kan strikke, hekle og veve litt. I alle fall de helt enkle tingene.

Min søster kan hakke – det kan ikke jeg, men kunne godt lært meg det også.

Nålebinding hadde jeg ikke hørt særlig om før Strikkekjerring nevnte det – så nå har jeg lyst til å lære det også.

Hardangersøm, kunststrikk og nuppereller – dekorativt, men kanskje mindre hverdagsbruk?

Ulike heklemasker, hekleteknikker og strikketeknikker skulle jeg gjerne også lært mer av.

Veving lærte jeg av min farmor for mange år siden – og jeg har to vever: en stor vev som kan passe til smale filleryer (har aldri testet å veve det) og en liten Monikavev som jeg har brukt til å veve noen løpere på. Dette har jeg ikke gjort på mange, mange år, men jeg skulle gjerne startet opp igjen (etter litt oppfriskning?).

Broderi har jeg gjort lite av, men jeg tror jeg hadde vært mer tålmodig med det nå enn jeg var når jeg var ti år… Da ville jeg bare bli ferdig med ting, mens når klarer jeg fint å nyte det jeg holder på med – å glede meg over reisen like mye som resultatet er en egenskap jeg heldigvis har tilegnet meg med årene 🙂

Søm på maskin er foreløpig vanskelig å få til da jeg ikke har symaskin – ei heller har jeg tid eller plass til det for øyeblikket, men en gang skal jeg komme dit også.

Om jeg har gått glipp av noen interessante håndarbeidsteknikker er jeg ikke sikker på, men det er ingen tvil om jeg har mer enn nok å starte med for å si det sånn… 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg