Blomster inne, snø ute

I dag var tydeligvis dagen da årets første ordentlige snøfall kom her jeg bor.

Både på morgenen og utover dagen kom det dalene hvite filler fra oven. De la seg på et glatt underlag og gjorde at jeg holdt på å tryne flere ganger. En ekstra sleng på hele meg på vei ut fra bilen for å låse opp garasjen gjorde en egen “vintersmerte” i ryggen. Heldigvis er det en sånn smerte som gir seg, men som også gjør at jeg går enda mer forsiktig enn jeg allerede gjorde. (burde sikkert hatt brodder, men det passer ikke best sammen med bilkjøring…)

Blomsterbuketter er noe jeg vanligvis ikke har, og de fleste innplantene mine er grønne planter. Riktignok har jeg en ildtopp – som hadde blomster når jeg fikk den for omtrent 2,5 år siden. Når den var ferdig med de blomstene har den holdt seg til å være en grønn plante, men nå har den tydeligvis fått ånden over seg. Den har hatt knopper en stund nå, men nå kommer blomstene. Utrolig, men sant. Hva planter og blomster overlever sier jeg.

Er den blitt litt stranten og lang? Ja, men den blomstrer!

Håper du har en fin dag i dag og takk for at du titter innom.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg