Blir jeg høy på meg selv?

Har nettopp gått gjennom økonomien min for februar og føler meg veldig fornøyd. Siden jeg har et mål om å kjøpe meg hus er det greit å ha mest mulig penger tilgjengelig. Riktignok er ikke alle pengene tilgjengelig som at jeg kan ta de ut av banken og vifte med de i hånden. Jeg har brukt det til å betale ned lån så gjelden er i det minste noe mindre. Noen penger brukte jeg jo, men kun mat og bensin er tatt via bankkort. Til jul fikk jeg noe penger og et gavekort og nå er mesteparten av det brukt opp. Siden det ikke var inntekt og dermed heller ikke var innom bankkontoen min føler jeg at det er “luksuspenger” som kan brukes på hva som helst (hovedsaklig mascara, garn og frø i dette tilfellet).

At jeg i dag også har den høyeste plasseringen jeg noen gang har hatt på topplisten på blogg var ikke noe minus. Så nå kan jeg være veldig fornøyd med flere ting i dag (har dessuten vasket og ryddet – noe som alltid er grunn til å være fornøyd!). Spørsmålet blir jo da om jeg nå blir høy på meg selv? Vel, jeg har allerede brukt mer penger i mars så det demper seg litt allerede der (men det var i det minste fornuftige penger og jeg er fornøyd med det også).

2 kommentarer
    1. Det er godt når økonomien er på plass og man føler man er på høyden.
      Jeg var det når vi rundet nyttår, ettersom jeg hadde vært veldig gjerrig. Så måtte bilen til EU-kontroll, og hele det oppsparte beløpet forsvant med et par tastetrykk. Så nå er det å begynne på nytt igjen 😉

      1. EU-kontroll kan fort bli en dyr affære (min tok alle pengene i høst…), men det var godt at du hadde pengene! Ja, det er litt kjedelig å begynne på nytt, men det er bedre å starte på null enn på minus. Så godt jobbet med sparingen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg