Blir det noen gang nok sokker?

Jeg lærte å strikke sokker for mange år siden, og siden har jeg strikket sokker jevnt og trutt. Eller, hvor mange par jeg strikker i løpet av et år varierer veldig. Tross alt strikker (og hekler) jeg andre ting også.

Nå er nok et par ferdige. Denne gangen litt lenger på leggen enn jeg vanligvis strikker, men det er viktig med variasjon.

Sokkene er strikket i Fabel Long Print fra Drops. Et godt sokkegarn jeg har strikket mange par sokker i. Selv om garnet ikke er veldig tykt tar det overraskende lang tid å slite de ut – årevis faktisk (i alle fall sånn jeg bruker de – sånn omtrent hele tiden…).

Hvor mange par med sokker jeg har strikket opp gjennom årene aner jeg ikke (tenk, det er et tall som kunne vært artig å vite), men det er blitt mange par. Nytt av året er at jeg nå har lært meg å strikke sokkene fra tåen og opp – og jeg har lært en ny hæl som er lik fra begge sider – så det er stadig forbedringer som gjør det enda enklere å strikke sokker. Ikke tar det lang tid heller. Dette sokkeparet strikket jeg på bare fem dager!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg