Å spise plastikk (bokstavelig talt)

I dag har jeg spist en liten bit plastikk – ikke helt det jeg forventet når jeg stod opp på morgenen i dag. Helt uforskyldt var det også (jeg kommer nok aldri til å planlegge å spise plastikk…).

Når jeg kjøper rundstykker av ulike slag på butikken, forventet jeg at de er produsert på en måte som gjør de trygge å spise – det er tross alt derfor de er produsert. Noen ganger skjer det feil og produsenten har tydeligvis forventet dette? For på nettsiden står det “Hvis du har funnet en eller annen form for fremmedlegeme i produktet trenger vi dette sendt inn til oss per post (se vår adresse til høyre).”

Jeg ante fred og ingen fare når jeg spiste, men stoppet opp et øyeblikk før jeg tok en bit fordi det var plutselig en blå flekk som var dukket opp… det viste seg å være en avrevet bit (eller, en avbitt bit) av plastikk. Jeg behøvde heldigvis ikke grave meg så langt inn i maten min får å få tak i hele biten, men må jo si jeg syns det er litt guffent når det dukker opp plastikk i maten.

Så nå må jeg få tak i en konvolutt så jeg kan få sendt inn plastikken til produsenten, og så vente spent på hvilken tilbakemelding jeg får…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg