Har du alltid dårlig tid?

Eller, for lite tid er vel kanskje et bedre uttrykk for det.

Har du tenkt over hvordan du strukturerer dagen din? Uken din? Månedene? Året?

Har du tenkt over hva du prioriterer i livet? Har du tenkt over hvordan du prioriterer i livet ditt?

Føler du stadig at du bare så vidt henger med i svingene, men likevel sier ja til å gjøre ting fordi du føler at du må?

Føler du stadig at det er andre som egentlig styrer hvor det blir av tiden din?

Jeg følte stadig at jeg ikke hadde nok tid til å gjøre det jeg måtte og det jeg ønsket. Det skjer fremdeles alt for ofte, men jeg har klart å bli bedre til å ikke føle det slik.

Om du spør hvordan jeg fikk det til (og fremdeles jobber hardt med å bli bedre på det) så var svaret veldig enkelt. Jeg stilte meg selv noen spørsmål; mange av spørsmålene ovenfor for å være ærlig.

Så nå jobber jeg med å strukturere dagene mine bedre. Jeg setter meg mål; både langsiktige og kortsiktige. Målene evaluerer jeg med ujevne mellomrom (burde bli flinkere til å være mer regelmessig med det).

Trikset er å lære seg å prioritere hva en gjør; både hva en sier ja til og hva en sier nei til. Du må finne ut hva som er viktig for deg og hva som ikke er det. Kanskje du må delegere noen oppgaver til andre. For eksempel kan det være et alternativ å betale noen andre for å vaske huset slik at du kan bruke den tiden på ting du heller vil fokusere på.

Fokuset på hva du prioriterer og planlegging utfra det kan hjelpe deg. Dette inkluderer å planlegge når du skal slappe av og ta pauser på samme måte som du planlegger alt annet i kalenderen din.

Kan det være at du føler du hele tiden er travel uten at du føler du får noe særlig gjort? Å være travel betyr ikke at du effektiv.

Hva er dine tanker om det å være travel og hele tiden ha dårlig tid?

#tid #tanker #meninger

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg