Drømmer om…

Jeg har en liste hvor jeg skriver ned ting jeg ønsker å skrive om på bloggen. Stort sett vet jeg akkurat hva jeg har tenkt, mens denne overskriften lurer jeg litt på.

Misforstå meg rett, jeg drømmer om mange ting jeg, men tenkte jeg virkelig å nevne de ulike drømmene mine her? (eller kan det være at jeg drømte noe en natt og ønsket å fortelle en historie? dette virker mindre sannsynlig)

De fleste av oss har drømmer og på det punktet er jeg nok akkurat som de fleste andre. Skjønt, hva vi drømmer om kan være veldig variabelt.

Jeg drømmer om….

– en firemannsbolig hvor jeg leier ut og når lånet er nok nedbetalt får jeg en delvis passiv inntekt derfra.

– å skrive bøker for å kunne fortelle historier.

– å skrive fagbøker om ting som interesserer meg fordi da kan jeg både gjøre research for å kunne skrive den, og så foreta selve skrivingen.

– å hjelpe folk med å få en forståelse for økonomi (og selv blir enda bedre når det gjelder investering og den slags ting).

– å eie en gård for å kunne bo et sted hvor jeg har stort nok hage, litt jord og litt skog og plass nok til dyr. Gjerne også lage “gårdsdager” og åpen gård innimellom og ha gårdsbutikk.

– å ha nok penger til å kunne velge å jobbe fordi jeg ønsker og dermed kunne styre tiden min litt mer selv.

– å ha overskudd nok til å gå lang tur hver dag (lettere å få til når jeg skaffer meg hund på gården jeg vil ha siden de må gåes tur med…).

– å lære nye ting.

– å være en inspirasjon og motivasjon for andre til å ta ansvar for egen økonomi.

– å bli enda bedre til å ta ansvar for mitt eget liv.

– å lære meg å strikke etter mønster.

– å lære meg hardangersøm.

– å gå hytte til hytte på Hardangervidda.

– å lage julefest med god mat for venner og familie.

– å lage grillfest med leker, god mat og hyggelig selskap hvor familie, venner og naboer kan komme sammen og bare ha det hyggelig.

– å besøke Oxford Bodleian Library.

– å besøke bokhandelen The Strand i New York.

– å kunne bestille bøker på nett og få en STOR eske på døren og ha tid til å lese alle bøkene med en gang.

– å kunne gå inn i en bokhandel og kjøpe alle bøkene jeg har lyst på og så ha tid til å lese dem med en gang.

(og ja, jeg vet de to siste er veldig like, men de er også veldig ulike)

– å alltid være der for venner og familie som har behov for det.

og den siste må komme innenfra og den er litt vanskelig noen ganger, men:

Hva drømmer du om?

#drømmer #lykke #liste #tanker #fremtid

6 kommentarer
    1. Det er en flott liste! Noen punkter kan godt flyttes fra drømmer til ønske eller mål 😉
      Eksempel – grillfest, det er veldig realistisk og mulig gjennomføre førstkommende sommer 🙂 kjøpe pølser, lomper og is 🙂 ballonger, finne leker på nett og lage invitasjoner selv – både rimelig og koselig opplegg
      Å lære nye ting må være et mål – jeg er helt sikkert at du gjør det hele tiden 🙂
      Å være en inspirasjon og motivasjon for andre til å ta ansvar for egen økonomi – det er du allerede vel, siden folk leser bloggen din 🙂
      Jeg har mange drømmer, litt usikker om jeg får til å skrive om det 🙂

    2. Maria: Takk!
      Lærer nye ting til stadighet, men liker tanken på å lære enda mer 🙂
      Jobber med å flytte en del av drømmene over til å bli mål, det tar bare litt tid og planlegging 🙂

      Jeg tror det er sunt å fortelle om noen drømmer, det gjør de mer virkelig 🙂

    3. Ingrid; voksen tilslutt: Noen ganger må en bare hoppe i det med begge beina og stole på at det går bra (det gjør jo stort sett det!).
      Ved å gå litt utenfor komfortsonen blir den også litt utvidet, så å innrømme drømmer blir nok mindre skummelt om en gjør det mer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg