Ny jobb [1]

I går var første dagen på ny jobb. Sånt er alltid litt nervepirrende og spennende – spesielt siden det er en stund siden forrige gang jeg begynte i en ny jobb.

Jeg følte det gikk ganske greit. Generelt ble jeg stående i kassa, men jeg gjorde bare en litt større bommert. Heldigvis var kollegaen min klar til å rydde opp og jeg kunne “skylde på” at jeg var ny.

Boktips var det ikke mye av, men jeg fikk i alle fall gitt noen anbefalinger. Hovedsakelig følte jeg at jeg ble kjent med kassa – det tok litt tid siden det var lenge siden forrige gang jeg har jobbet med ordentlig kasse.

Jeg skal tilbake igjen i dag og jobbe et par timer. Det var ikke planen, men jeg er glad for at det skjer siden torsdag er Handelens dag i Sandefjord og det er en veldig hektisk dag stort sett. En dag med masse tilbud og mye som skjer.

Var ikke så mye annet å melde bortsett fra at om en vet en får bra kollegaer er det ikke egentlig noe poeng å bli nervøs for første dag på jobb. Det er i alle fall noe jeg kan ta med meg til neste nye jobb jeg skal starte på i år.

Har du startet noen ny jobb i det siste? Hvordan følte du at første dagen din gikk? Ble du godt tatt imot?

#nyjobb #jobb #arbeid #hverdagsliv

4 kommentarer
    1. Spennende! Jeg liker alltid, når jeg går i bokhandelen, å lese lappene som pleier å henge rundt, hvor de ansatte anbefaler en bok og hvorfor.
      Dersom bokhandleren har en facebook side, kan du kanskje legge ut noen anbefalinger der og muligens dele Youtube-kanalen din! Spesielt om du lager slike lister som du har gjort i det siste og holder deg til bøker dere har i butikken!

    2. Har du fått deg jobb i en bokhandler? Alltid litt skummelt i starten. Hjernen vår er alltid litt mer utrygg på ukjente plasser og situasjoner. Men du kommer nok fort inn i det. 🙂

    3. Ingrid; voksen tilslutt: Det er så mange som liker å få anbefalinger; og jeg elsker å gi bokanbefalinger – sånn sett passer det bra 🙂

      Det er en kjedebokhandel, så egne ting vil jeg ikke tro at deles der… Dessuten, for øyeblikket koser jeg meg med å leke med YouTubekanalen min sånn den er – stort forbedringspotensiale, men alltid gøy å ha noe å lære 🙂

    4. Personlig Utvikling: Ja, skal være litt ekstrahjelp i bokhandel 🙂
      Nye ting er alltid litt skummelt, men det er på utsiden av komfortsonen vi utvikler oss – så jeg leker meg på grensen og tenker at da tøyer jeg den stadig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg